پروردگارا! مرا بنگر، نگاه آنكه ندایش دادی پس پاسخت گفت،
إِلَهِی إِنْ كُنْتُ غَیْرَ
مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِكَ
خدایا! اگر شایسته رحمت تو نیستم،
فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَیَّ بِفَضْلِ سَعَتِكَ
تو سزاواری كه رحمت گسترده ات را بر من عطا كنی.
***
إِلَهِی تَوَلَّ مِنْ أَمْرِی مَا أَنْتَ أَهْلُهُ
خدایا! كار مرا آنگونه به سامان برسان كه تو سزاوار آنی (نه آن سان كه من در خور آنم).
***
إِلَهِی لَوْ أَرَدْتَ هَوَانِی
خداوندا! اگر میخواستی خوارم كنی،
لَمْ تَهْدِنِی
هدایتم نمیكردی.
وَ لَوْ أَرَدْتَ فَضِیحَتِی
و اگر میخواستی رسوایم سازی،
لَمْ تُعَافِنِی
از عقوبت دنیا معافم نمیكردی.
***
إِلَهِی
پروردگارا!
وَ أَنَا عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ
من بنده توام و زاده بنده تو.
قَائِمٌ بَیْنَ یَدَیْكَ مُتَوَسِّلٌ بِكَرَمِكَ إِلَیْكَ
در آستان بزرگیت ایستاده ام و كرمت را وسیله تقرب به حضور تو قرار داده ام.
***
إِلَهِی
آفریدگارا!
فَلَكَ أَسْأَلُ
من از تو میخواهم
وَ إِلَیْكَ أَبْتَهِلُ
و تنها به آستان تو دست نیاز برمیآورم
وَ أَرْغَبُ
و تو را خواستارم.
فرازهایی از مناجات شعبانیه
حالا بعد گذشت چند وقت