سلام

روان بدکاران در دوزخ توسط دیوان مجازات می شوند.

هر روانی به دست دیوی مجازات می شود که او را در دنیا فریفته است،

 اما با وجود اهورا مزدا به وسیله ی فرشتگان بر مجازات دیوان نیز نظارت دارد.

 اردیبهشت که یکی از شش امشاسپند و فرشته ی مقرب درگاه اهورایی است

مظهر عدل و راستی می باشد،

 مسئول اجرای نظم در دوزخ است.

 او پیوسته مراقب است که دیوان ، بدکاران بیش از آنچه سزاوار آن هستند نیازارند

از کتاب آفرینش و مرگ در اساطیر.تالیف دکتر مهدی رضایی