سلام


آزاده جونم لطفا وقت بذار از اینجایی که من به دنیا نگاه می کنم به دنیا نگاه کن ببین حق دارم به جای انتخاب بین گوسفند و درخت !
دغدغه ام خدا و قربانی باشه در چنین روزی؟

ببین برای یه فردی مثل ابراهیم که کلی دنبال خدا گشت و خدایان بقیه رو در 
مقابلشون کوچیک کرد _ما یه بت شکن می گیم، ولی خدای یه آدم رو پایین آوردن لطمه کوچیکی به یه آدم نیست! مخصوصا تو اون زمان با اون حد از رشد آدم ها _ بالاخره یه خدا برا خودش انتخاب کرد که این خدا یه بار جونش نجات داد ه بود -داستان آتش رو که می دونی_ و حالا همون خدا ازش خواست فرزندت رو برا من قربانی کن . 
حال بیا خودمون رو جای بت شکنی بذاریم که یه انقلابی به حساب می یاد در زمان خودش؛بعد کلی جست و جو به یه خدا ایمان آورده؛ به نظرت نبرد سختی در درونش نبوده برای دل کندن از فرزند؟
به هر حال ابراهیم مدیون خداش هست یه بار جونش رو نجات داده و بچه هم که درسته ما نداریم ولی فکر نکنم کمتر از خداش براش اهمیت داشته، ا
گه تو جای ابراهیم بودی و خدات بهت رحم می کرد و از فرزندت می گذشت و یه گوسفند رو جاش قبول می کرد فکر نمی کردی ارزش پرستیدن داره چنین 
خدایی؟ 
من می گم چنین روزی بهتره فکر کنیم خداهایی که به دل ما حکم رانی می کنن چه کسانی یا موجوداتی هستن؟
از ما چه قربانی هایی می خوان؟
حاضرن بهمون رحم کنن؟

چند درصد از انقلابی ها دوباره همون رفتاری رو می کنن که روزی مذمت می کردن؟